کامپیوتر و موبایل ونوس

VENUS COMPUTER & MOBILE CENTER

کامپیوتر و موبایل ونوس

VENUS COMPUTER & MOBILE CENTER

کامپیوتر و موبایل ونوس

امام علی (ع):
زَکاةُ العِلمِ أن تُعَلِّمَهُ عِبادَ اللّه‏ِ؛
زکات علم ، آموختن آن به بندگان خدا است.

فرض کنید شما روی کامپیوتر خودتون یک شبکه WiFi و یک شبکه LAN دارید و میخواید بنا به هر دلیلی از شبکه Lan به شکل معکوس استفاده کنید یعنی به این شکل که توسط شبکه وای فای کامپیوتر اینترنت رو دریافت کنید و از طریق کابل Lan خروجی اینترنت بگیرید برای مثال (اینترنت سیم کارت گوشیتون رو روشن کنید و با هات اسپات یا همون نقطه اتصال همراه اینترنت رو شیر کنید و از طریق شبکه وای فای کامپیوتر وصل بشید به گوشیتون و بعد کابل Lan رو از پشت کیس وصل کنید به کاتخوان یا یک لپتاپ دیگه یا هر دستگاهی که کابل Lan میخوره) آیا به نظر شما این کار شدنیه؟ در پاسخ باید بگم بله چنین امکانی وجود داره و شما میتونید اینترنت دریافتی از شبکه WIFI و کارت شبکه خودتون رو بر روی یک کارت شبکه دیگه که میتونه کابل Lan باشه اشتراک گذاری کنید. برای مشاهده این آموزش در ادامه این مطلب از سایت ونوس با ما همراه باشید...


در ابتدا لازم است تنظیمات ip در تمامی کامپیوترها و یا دیگر دستگاه هایی که قرار است اینترنت بر روی آنها به اشتراک گذاشته شود را در حالت اتوماتیک قرار دهید.


(تنظیمات مورد نیاز برای کارت شبکه کامپیوتر دوم و کارت شبکه کابلی کامپیوتر اصلی)

 

سپس وارد تنظیمات کارت شبکه هوایی خود شوید که به وسیله آن با هات اسپات یا روش دیگری کامپیوتر اصلی شما به اینترنت متصل است.
وارد تب Sharing شده و مطابق تصویر Allow other network... را فعال نموده و در بخش Home networking connection کارت شبکه دیگر دستگاه خود را که قرار است به وسیله آن اینترنت را به اشتراک بگذارید مشخص نمایید . که در اینجا ما کارت شبکه کابلی را برای به اشتراک گذاشتن اینترنتی که از طریق کارت شبکه هوایی تامین شده است ، انتخاب نموده ایم.

 

(تصویر تنظیم کارت شبکه هوایی کامپیوتر اصلی)

 

پس از آن برای اطمینان از صحت تنظیمات خود وارد تنظیمات کارت شبکه کابلی خود می شویم و آدرس ip تنظیم شده در اثر این تنظیمات را می بایست مشاهده کنیم:


(تصویر نتیجه کارت شبکه کابلی کامپیوتر اصلی)

 

پس از اینکه چنین تغییراتی اعمال شد حال اگر هر دستگاه دیگری را با کابل شبکه RJ45 به کامپیوتر مورد نظر متصل کنیم آن دستگاه نیز اینترنت خواهد داشت که در این مثال من با یک کابل مستقیم آن را به یک کامپیوتر دیگر متصل کرده ام که تنظیمات شبکه و ip آن در حالت اتوماتیک است :


(تصویر نتیجه کارت شبکه کابلی کامپیوتر دوم و استفاده از اینترنت هات اسپات و WIFi که کامپیوتر اول به اشتراک گذاشته است)

 

در اینجا مشاهده میکنید که یک آدرس ip در شبکه محلی به کامپیوتر دوم داده شده است که با استفاده از DHCP Server دستگاه اصلی که بر روی کارت شبکه کابلی از قبل تنظیم کرده ایم به این دستگاه اختصاص داده شده است.
تذکر : دقت داشته باشید که اگر بخواهید از طریق یک سویچ اینترنت حاصله را در شبکه داخلی به اشتراک بگذارید میبایست DHCP Server سویچ غیرفعال باشد و همچنین تنظیم شود که آدرس خود را نیز (آدرس سویچ) بطور خودکار از کامپیوتر اصلی دریافت نماید و یا اگر چنین تنظیمی وجود ندارد یک آدرس ip در رنج شبکه مشخص شده ویندوز برای آن مشخص نماییم که قابل دسترس باشد (192.168.137.0/24)

نظرات  (۸)

ضمن سلام و تشکر. فرض کنید که اینترنت را در یک کامپیوتر که به دامین متصل است share شده باشد. آیا دستگاه هایی که از این شیرینگ به آن کامپیوتر متصل می شوند در دامین سرور دیده می شوند؟

سلام روز بخیر آیا کابل باید crossover باشه؟

سلام، من میخواستم روی لپتاپم که به وای فای متصل هست، vpn رو روشن کنم بعد با استفاده از کابل LAN اینترنت دارای vpn رو به یک لپتاپ دیگه بدم، چجوری این کار رو انجام بدم؟

سلام خسته نباشید باید به کارت خان ip داده بشه

پاسخ:
سلام طبق آموزش برید نیاز به هیچ کار اضافی دیگه ای نیست

سلام اگه امکان داره اختصاصا برای اتصال و اشتراک کامپوتر با دستگاه کارتخوان اموزشش رو بزارید

پاسخ:
سلام متوجه منظورتون نشدم
این آموزش خب همین کارو انجام میده

با سلام و احترام 

ممنون از توضیحاتتون.

مهندس چندتا سوال داشتم از خدمتتون۱- بنده تمام مراحل رو میزم جلو ولی نت روی کابل lan نمیاد.میخام نت لپ تاپ رو که وایرلس هست با کابل بدم به کنسول.قبلنا اینکار انجام میشد ولی جدیدا هرچی تلاش میکنم اینترنت شر نمیشه. مراحلی که رو هم انجام میدم طبق اموزش هست.میشه بفرمایید ایراد از کجا میتونه باشه

 

 

 

 

۱۱ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۱۵ فرشاد فتاحی

سلام من میخوام لب باب رو از طریق کابل شبکه به دستگاه کارت خوان وصل کنم و کارت خوان به نت وصل بشه تنظیمات به همین شکل هست مرسی

پاسخ:
سلام بله

من تست کردم و نشد. وقتی که sharing قخ فعال میکنی، اونور dhcp غیر فعال میشه، و وقتی که میری automatic رو فعال میکنی، میزنه که dhcp فعال شده ولی به دستگاه pos id هیچ ipای اختصاص نمیده!

پاسخ:
پارسای عزیز تمام این مراحل تست شده عملا
خودمون به شخصه تست کردیم و تا چیزی کامل تست نشه توی سایت بارگذاری نمیشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی