کامپیوتر و موبایل ونوس

VENUS COMPUTER & MOBILE CENTER

کامپیوتر و موبایل ونوس

VENUS COMPUTER & MOBILE CENTER

کامپیوتر و موبایل ونوس

امام علی (ع):
زَکاةُ العِلمِ أن تُعَلِّمَهُ عِبادَ اللّه‏ِ؛
زکات علم ، آموختن آن به بندگان خدا است.

همانطور که میدانید تعداد بسیار بالایی از تنظیمات مهم ویندوز وجود دارد که شما می توانید از طریق رجیستری آن ها را تغییر دهید. برای مثال شما می توانید از طریق رجیستری موس خود را در حداکثر سرعت آن قرار دهید و یا آپدیت ویندوز را غیر فعال کنید اما ویرایش رجیستری می تواند بسیار وقت گیر باشد زیرا شما باید در مسیر ساختار درختی بسیار طولانی بروید تا گزینه مناسب خود را پیدا کنید و اینکار می تواند بسیار ریسک پذیر باشد چون امکان دارد که شما به صورت ناخواسته و اشتباه قسمتی را پاک کنید که صدمات جبران ناپذیری به ویندوز وارد کند.


اگر یکسری تنظیمات رجیستری وجود داشته باشد که شما به صورت مداوم انجام می دهید و یا می خواهید آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید شما می توانید یک فایل با پسوند Reg ایجاد کنید تا با دو بار کلیک بر روی فایل مورد نظر، تغییرات رجیستری ویندوز خیلی سریع انجام شود. برای مثال اگر می خواهید که lock screen را در 5 سیستم متفاوت غیر فعال کنید شما می توانید یک فایل Reg را برای انجام این کار ایجاد کنید و سپس آن را بر روی سیستم های خود کپی کرده و آن را با دابل کلیک اجرا کنید. برای ساخت فایل میانبر رجیستری و مشاهده آموزش ادامه مطلب را مطالعه نمایید...

 

قبل از شروع کار ترجیحاً از رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.


استفاده از Export در قسمت  Registry Editor
آسان ترین راه برای ایجاد تغییرات شما در رجیستری ایجاد یک فایل Reg از registry editor و استفاده از ویژگی editor's export است. این روش فقط در زمانی صورت می گیرد که تمام تغییرات شما در داخل یک پوشه باشد.  
1 . Registry Editor را باز کنید . شما می توانید با فشردن کلیدهای Windows و R و سپس با تایپ کردن regedit در کادر run و انتخاب گزینه OK این قسمت را باز کنید.

2 . به مسیر registry key و یا  value که می خواهید آن را export کنید بروید و آن را انتخاب کنید . این نکته را هم در نظر داشته باشید که keys در پوشه های داخل رجیستری هستند در حالیکه values یک سری تنظیمات مجزایی هستند که در داخل پوشه ها قرار دارند. اگر می خواهید تمام key کپی شود. key مورد نظر را های‌لایت کنید.

3 . در قسمت منوی File گزینه Export را انتخاب کنید.

4 . نامی برای فایل خود انتخاب کنید و بر روی Save کلیک کنید. شما باید پسوند Reg. را در آخر نام انتخابی وارد کنید.

حال فایل شما برای هر فردی که بر روی آن دو بار کلیک کند کار می کند.
 

ویرایش یک فایل Reg
اگر شما خواهان این هستید که بیشتر از یک key یا value را در Reg تغییر دهید باید تغییرات آن را در یک Text Editor اعمال کنید.
1 . فایل Reg موجود را از طریق یک Text Editor همانند Notepad باز کنید و یا یک سندخالی را در Text Editor ایجاد کنید.
2 . مطمئن شوید که خط بالایی عبارت Windows Registry Editor Version 5.00 باشد.

3. اسم registry keys ( پوشه ها ) را در براکت [  ] در خط خود اضافه کنید. اگر یک key در این مکان موجود نبود فایل Reg آن را ایجاد می کند. برای مثال عبارت [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization]  را وارد کنید تا  key ایجاد شود یا آن را بنویسید.

4 .  values (مقدار) را باید در خط مربوط به پایین اسم key وارد کنید. برای مثال اگر ما خواهان تنظیم NoLockScreen به DWORD با value یا (مقدار) 1 باشیم باید آن را به صورت "NoLockScreen"=dword:00000001 بنویسیم.

شما می توانید هر تعداد keys و values را که می خواهید وارد کنید مادامی که DWORD values با عبارت dword شروع شود و تعدادی صفر داشته باشد. رشته عددی  values باید در بین علامت نقل قول باشد .( " " )

نکته : values های مختلف رجیستری DWORD , String values ها یا انواع دیگر همانند multi-string value یا QWORD ( 64-bit ) هستند. نوع آن ها به ویندوز یا نرم افزارهای مجزا که به دنبال آن ها هستیم بستگی دارد. DWORD و یا String Value بسیار شایع هستند به ویژه برای هک کردن رجیستری.
5 . اگر می خواهید به جای تنظیم value آن را پاک کنید value را به "-" تغییر دهید.

6 . اگر می خواهید تمام key و همچنین تمام  keys و values هایی که در پایین آن قرار دارد را پاک کنید علامت "-" را در جلوی اسم key قرار دهید. اگر از انجام این کار مطمئن نیستید این کار را انجام ندهید چون امکان دارد قسمتی مهمی از رجیستری را پاک کنید.

7 . فایل خود را ذخیره کنید.


حال با انجام مراحل بالا هرکسی میتواند فایل Reg شما را با دو بار کلیک بر روی آن اجرا کرده و با انتخاب گزینه Yes تغییرات رجیستری را به راحتی اعمال کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی